Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Pásztorpite (hagyományos és vegetáriánus)

2016. szeptember 02. 21:28 - Gastrolta.

 Ma brit napot tartottunk. Nosztalgiáztunk A Férj-el, hogy amikor még a szamárlétra második fokánál tartottunk és éjszakai árufeltöltőként dolgoztunk egy Tesco Extra-ban, mennyire finom Cottage Pie-t (Pásztorpite) készített a kedves, cornish (Cornwall-ban éltünk három és fél évig) szakács. Nagyon értett a tradicionális brit ételekhez. A humora, az pedig nagyon angol volt, de kedvelt minket, a többi cornish kollégával együtt, ami igen meglepő volt a cornish mentalitásból kiindulva. A fotókat is próbáltam olyan nosztalgikusra "venni".

 

 Érdekes történet az övék, mert nem vallják magukat sem angolnak, sem britnek, sem walesi-nek. Ők a Cornish-ok. Még saját nyelvük is volt, amit mára már csak a nagyon idős korosztály beszél, de egyáltalán nem hasonlít az angol nyelvre. Nagyon érdekes. Ismertünk olyan embert is, aki sosem hagyta el életében Corwall-t és kizárólag cornish ételeket volt hajlandó enni. 

 Akit érdekel, itt olvashat Corwall-ról és a cornish-okról: https://hu.wikipedia.org/wiki/Cornwall

 

 

 Hagyományos Pásztorpite A Férj-nek:

_dsc1833.jpg 

 

 Egy nagy fej vöröshagymát felaprítottam, majd 5 percig pirítottam forró olívaolajon. Ezután hozzáadtam 500 g darált Aberdeen Angus steak-et (eredetileg Skóciából származó, fekete vagy vörös marha. Mára már szinte mindenütt fellelhető. A briteknél a legnépszerűbb ez a fajta) és barnára pirítottam. Hozzáadtam továbbá 50 g mirelit zöldborsót, 2 db friss sárgarépát kockázva, 1/2 zöld kaliforniai paprikát szintén kockázva és 3 db fokhagymát zúzva. Sóval, borssal, őrölt csemegepaprikával, friss kakukkfűvel és 1 ek paradicsompürével ízesítettem. Felöntöttem egy nagyon kevés vízzel, majd 10 percet főztem a szószt. Miután elkészült egy kerámiatepsibe öntöttem és a tetejére simítottam 500 g burgonyából készített burgonyapürét.

 A britek nem olyan burgonyapürét készítenek, mint mi, ők csak vajat tesznek az összetört burgonyához. Én még 2 ek créme fraicé-t is adtam hozzá.

 Nagyon ízletes, ha 1 dl vörösbort öntünk a pirított hagymához és utána adjuk hozzá a darált húst. Illetve 1-2 babérlevél a szósszal együtt főzve, szintén kiváló ízt ad neki. Sajnos A Férj nem szereti ezt a változatot.

 Alufóliával letakartam és 180 fokon 30 percig sütöttem, majd levettem az alufóliát és tovább sütöttem, míg a teteje szép barnává nem változott.

 Párolt zöldborsót, sárgarépát és kelbimbót adtam hozzá, amit egy kevés fokhagymás vajjal bolondítottam meg.

 

 

Vegetáriánus Pásztorpite:

 _dsc1849.jpg

 Elkészítése annyiban különbözik a hagyományostól, hogy a húst 500 g vörös lencsével helyettesítettem. Pluszban került bele 4 db kicsi szilva paradicsom (San Marzano fajta), 2 db babérlevél, cayenne-i bors és egy kevés őrölt kömény. 

 A köret, a sütési idő- és praktika is teljesen megegyezik a  hagyományos pásztorpitéével. 

 Kevés Cheddar sajttal tovább lehet fokozni mindkettőnél az ízélményt. Vagy a burgonyapürébe keverve, vagy a tetejére szórva, miután levettük az alufóliát.

 

Szólj hozzá!
Címkék: Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr4311671862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása