Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Vasárnapi húsleves

2016. július 24. 19:47 - Gastrolta.

 A Férj dolgozik ma is. Gondoltam meglepem valami számára finommal, így a vasárnapi húsleves mellett döntöttem. Nem az a hagyományos húsleves, amit anyukám készít, hanem ez is, rám jellemzően kicsit más. Nagyon ritkán főzök húslevest, hisz csak A Férj eszi és általában vagy levest készítek, vagy főfogást. Kettőt együtt nagyon ritkán. Anyukám azt hiszem irtó büszke rám, mert folyton nyaggat, hogy miért nincs nálam húsleves vasárnap. No, ez is bekövetkezett!

_dsc7759.jpg

 Főzés közben a könnyeimmel küzdöttem, mert annyira elfogott a nosztalgia. Az egész konyhát belengő, vasárnapi húsleves illata a szüleimmel együtt töltött időt idézte fel számomra.

  Amikor anyukámmal együtt előkészítettük az alapanyagokat, sok-sok zöldséget, sokáig háztáji húsokat, később már sajnos boltit, de anya levese, úgy is tökéletes volt. A hosszú órák elteltével, az egész konyhát belengte a csodás illat. Majd mentem és szóltam az édesapámnak, hogy elkészült az ebéd: "Édesapa jöjjön ebédelni...". Én még magáztam őt annak ellenére, hogy 1984-be születtem.

 Sokszor a televízió előtt, szunyókált, mert unalmas volt a foci, de amikor tudattam vele, hogy jöhet az asztalhoz, azonnal jött is.

 A szokásos lila, műanyag tányérja, ami tulajdonképpen egy tál volt,-de ragaszkodott hozzá-, várta az asztalnál, benne a gőzölgő húslevessel, teli zöldségekkel, főtt hússal és tésztával.

 "Ej, de jó illata van!", mondta. Imádta az anyukám levesét! Olyan jóízűen ette, hogy öröm volt nézni. Miután befejezte, mindig azt mondta: "Hát ez többet ért, mint búcsúban egy pofon".

 Lassan két és fél éve nem mondja már... Nagyon hiányzik...

 

Ahogy készítettem:

 A Férj, csak csirkemellből szereti a húslevest. 2 db csirkemellet felöntöttem vízzel, majd lassan felforraltam. A habot lemertem a tetejéről, majd hozzáadtam 4 sárgarépát, 1 fehérrépát, kis darab zellergumót, most 1/4 sárga kaliforniai paprikát, 3 db koktélparadicsomot, 3 gerezd fokhagymát, egy kisebb burgonyát (hámozva), 1/2 vöröshagymát (egészben), 1 csokor petrezselyemzöldet és egy kis darab (kb 2 cm) gyömbért. Sóval, frissen őrölt fekete- és fehér borssal ízesítettem. Lassú tűzön 2 órán keresztül főztem, mert a csirkemell hamar megfő. 

 100g 00-ás lisztből és egy tojásból némi langyos víz hozzáadásával tésztát gyúrtam. 30 perc hűtőben való pihentetés után kinyújtottam és rusztikus, kis kocka formára vágtam, majd a tálalás előtt 2.5 perc alatt megfőztem.

_dsc7782.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Levesek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr518911386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása