Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Lencsesaláta sütőtökkel

2016. szeptember 25. 21:20 - Gastrolta.

 Ismét elérkezett a sütőtök szezon. Juhéj! Nagyon szeretem.

 Voltaképp egy gyümölcs, amit zöldségként használunk a paradicsomhoz hasonlóan. Magas karotin tartalma mellett kiváló c-vitamin, vas, foszfor és kalcium forrás.

 Elkészítési módja igen változatos. Bevallom erre a tulajdonságára csak akkor jöttem rá, amikor belevágtam a vegetáriánus életmódba. Előtte csak a sütőben sütött formáját fogyasztottam. Viszont ahogy egyre jobban megismertem, annál jobban megkedveltem s bevontam ételkészítési kísérletezgetéseim repertoárjába. Anno a krémlevessel kezdtem, aztán főfogások alapanyagaként használtam. Vegetáriánus fasírozottat is készítettem belőle, vagy A Férj nagy meglepetésére, köretet a sült húshoz.

 

 Ezúttal köretként használtam:

_dsc4346.jpg

 

 250 g lencsét 4-5 órára beáztattam, majd feltettem főni. Hozzáadtam 1 gerezd zúzott, aprított fokhagymát, 1 ek szárított kakukkfüvet (friss még jobb, nekem most ez volt itthon), 3 db babérlevelet, majd sóztam, borsoztam. 

 Egy kisebb sütőtököt meghámoztam, apró kockákra daraboltam. Tepsibe tettem, meglocsoltam egy kevés olívaolajjal és meghintettem egy kevés sóval. Letakartam alufóliával, majd 180 fokon kb. 30 percet sütöttem.

 Egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítettem. Hozzáadtam 1/2 vöröshagymát apróra kockázva, 1 közepes sárgarépát szintén kockázva és kicsit megsóztam. Folyamatok kevergetés mellett 5 percig pirítottam és ezt követően felöntöttem egy kevés vízzel, amit hagytam teljesen elpárologni. Ekkor hozzáadtam két apróra vágott szárzellert, majd 3 percig tovább pároltam.

 A lencséről leöntöttem a levet  és eltávolítottam a babérleveleket. Hozzákevertem 2 ek mustárt és megsóztam. Majd hozzáadtam a párolt hagyma-sárgarépa-szárzeller triót és néhányat kevertem rajta.

 A sült tökkockákkal tálaltam. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr2211742607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása