Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Sült Tarka Daal, karfiollal, sárgaborsóval és naan kenyérel

2016. július 23. 20:42 - Gastrolta.

 Ismét egy Jamie Oliver recept a legújabb szakácskönyvéből (Super Food-Family Classics). Ezúttal nem ötletet adott, hanem a receptjét készítettem el, természetesen némi változtatással. A végeredmény egy kellemesen csípős, indiai étel lett, ami tényleg isteni, ugyanis A Férj, (aki folyton válogat) is elismeréssel nyugtázta.

 

 A "Tarka" Daal ne tévesszen meg senkit, ez egy hindi kifejezés, az indiai gasztronómiában használják. Krémes/pépes sárgaborsó, hagymával, fokhagymával és fűszerekkel összefőzve.

_dsc7430.jpg

 

 Ahogy készítettem:

 

 Előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Egy öntöttvas edénybe 3 db friss, zúzott, majd aprított fokhagymát, egy 2-3 cm nagyságú friss, aprított gyömbért és 1 db friss, vékonyra szeletelt, piros chillit 1 ek olívaolajon pirítottam kb 3 percig. Ezután hozzáadtam 2 ek sárga mustármagot (Jamie feketét használt, nekem most ez volt) és 1 tk őrölt fahéjat (Jamie fahéj rudat használt). Kisebbre állítottam a tűzhelyet, picit pirítottam, majd hozzáadtam fél fej karfiol rózsáit, kb. 2 cm-es darabokra aprítva, és 1 vöröshagymát nagyobb kockákra vágva és 1 púpos ek curry port, kevertem rajta néhányat, majd kevés vízzel felöntöttem, annyival, hogy el is párologjon. Hozzáadtam 1 friss, érett mangót meghámozva, aprítva, majd 200 g szilva paradicsom konzervet. Felöntöttem 1.25 L vízzel, majd hozzáadtam 250 g sárgaborsót, amit beáztattam és 10 percig főztem. Felforraltam és fedő alatt 40 percig főztem a sütőben. Majd botmixerrel a felét összeturmixoltam. 

 

 Fokhagymás, korianderes naan kenyéren (Jamie teljes kiőrlésű chapatti-t használt) kínáltam, natúr joghurttal meglocsolva és friss petrezselyemmel megkoronázva (Jamie friss koriandert használt, én nem szeretem, ezért maradt a petrezselyem). Mennyei, indiai étel!

_dsc7360.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr718909930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása