Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Házi spenótos Reginette, fiatal cukkinivel és friss paradicsommal

2016. július 22. 17:55 - Gastrolta.

 Jamie Oliver legújabb szakácskönyvének a "Super Food-Family Classics" egyik receptje adta az ötletet. Könnyű, tésztaétel, az őszi, téli hónapokban konzervből is elkészíthető. 

 A spenótos Reginette:

_dsc7046.jpg

 Kb. 150 g 00-ás lisztet (a "kb" itt fontos, mert a spenóttól is függ, ezért nem tudok pontos mennyiséget megadni. Ha pótolni kell a liszt mennyiségét, ne fukarkodjunk, elrontani csak akkor lehet, ha a tészta túl lágy marad) 120 g friss, fiatal, nyers spenóttal és 1 db tojással konyhai mixerben összekevertem addig, míg bucivá nem alakultak az alapanyagok.

 Itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy a gyengébb teljesítményű berendezéseknél vigyázzunk, mert eléggé megterheli a motort ez a művelet!

 Első körben 100 g lisztet adtam hozzá, viszont a tésztám nagyon lágy maradt, így addig adagoltam, míg el nem értem a szokásos állagot. 30 percre hűtőbe tettem pihenni a csodaszép, zöld bucit, majd tésztagép segítségével kinyújtottam és derelye vagy ravioli vágóval csíkokra vágtam. Gyönyörű, rusztikus Reginette-t kaptam. 3 percig főztem, sós, lobogó vízben.

 

 A sugo:

_dsc7064.jpg

 1/2 nagyon apróra kockázott lilahagymát olívaolajon 5 percig pirítottam, majd hozzáadtam 150 g felszeletelt, fiatal cukkinit és 250 g friss paradicsomot. 15 percig főztem, nagyon kevés vizet öntöttem alá, annyit, amennyi el is párolgott. Sóztam, borsoztam, majd amikor elzártam a tűzhelyet, 1/2 csokor felcsíkozott, friss bazsalikomot adtam hozzá. Ezután közvetlenül a főzővízből adtam hozzá a Reginette-t. Parmezánnal szórtam meg tálaláskor.

_dsc7294.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr438908112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása