Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Vegyes gombamártás kuszkusszal

2016. szeptember 22. 19:27 - Gastrolta.

 <a href="http://www.bloglovin.com/blog/18255601/?claim=t8rk4wrak8g">Follow my blog with Bloglovin</a>

 

Nagyon szeretjük a gombát. Én gyakran fogyasztom, hisz vegetáriánus lévén másból kell pótolnom a B-vitamint és a vasat. A gomba kiváló forrása ennek, ezért heti rendszerességgel készítek gombás fogást. Mivel a közös diéta A Férj-el, még mindig tart, ezért  még gyakrabban készítem, hisz ott van még az alacsony szénhidrát tartalma is. 

 

 A ma kora reggeli vásárlásom alkalmával négy különböző fajta gombát vásároltam. Kerti csiperke-, gesztenye-, róka-, és erdei csiperke, de utóbbiban nem vagyok biztos. Gyönyörű, friss árut pakolt a zöldséges fiú, nem tudtam ellenállni a csodás kínálatnak. 

 

 A gombák tiszták voltak, ezért csak konyharuhával áttöröltem őket. Szakács berkekben eléggé megoszlanak a vélemények a gomba mosásával kapcsolatban. Jamie Oliver nem mossa. Raymond Blanc néhányat vízzel tisztít meg. Julia Child, a szakácsok nagyasszonya, aki fél Amerikát megtanította főzni, ő viszont élő adásban vízzel mosta a gombát. Nos, én mikor, hogy. Sokan azért ellenzik, mert rengeteg vizet szív magába a mosással, majd ezzel "felhígítja" az értékes ízeket és szivacsossá válik az állaga. Amiben mindenki egyetért, hogy a gomba kalapját nem szabad meghámozni, mert a legértékesebb íz-,és tápanyagok a hám alatti részen találhatóak. 

_dsc3852.jpg

_dsc3871.jpg

 Ahogy készítettem:

 

_dsc3946.jpg

 1 ek mandulaolajon megpirítottam 1 közepes vöröshagymát apróra kockázva, majd hozzáadtam kb. 650-700 g szeletelt gombát vegyesen (a rókagombát nem aprítottam). Kevertem rajta néhányat és öntöttem hozzá egy kevés vizet. 1/2 csokor friss petrezselymet adtam hozzá. Füstölt paprikával, őrölt csemege paprikával, fehér-, és fekete borssal, cayenne-i borssal, sóval és anyukám házi paprika lekvárjával ízesítettem (piros arany egyébként). Kb. 10 percet főztem fedő alatt, majd 2 tk kukoricalisztet elkevertem 1-1.5 dl langyos, zsírszegény tejben és besűrítettem vele a gombát.

 

 Köretnek teljes kiőrlésű kuszkuszt készítettem, amit fokhagymával, friss petrezselyemmel és fekete borssal ízesítettem.

 

 Tálaláskor friss chilli-vel, petrezselyemmel (igen, én szeretem nyersen) és szarvasgombával oltott olívaolajjal (sosem főzünk ezzel a fajta olajjal, kizárólag hidegen használandó, mert a hőtől elvesznek az értékes ízek) bolondítottam meg.

Szólj hozzá!
Címkék: Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr2811735925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása