Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Vegetáriánus Paella

2016. július 08. 18:13 - Gastrolta.

 Valami színesre vágytam. Olyasmire, ami ellensúlyozza a jelenlegi (de, csak a jelenlegi, mert amúgy imádom) pocsék, brit időjárással együtt járó letargikus hangulatomat. 

 Egyszer már készítettem paella-t és imádtam. Annyira rákészültem, hogy egyenesen Spanyolországból rendeltem egy paella serpenyőt. A paella isteni lett, viszont a serpenyő megszűnt létezni egy használat után. A bevonat teljesen lekopott róla a mosogatásnál, sajnos a szemétben végezte emiatt. De, nem búsúltam, mert a paella mennyei volt!

_dsc5019.JPG

 Ezúttal így készítettem:

 1 közepes vöröshagymát felkockáztam és 5 percig pirítottam kb. 4 ek olívaolajban. Majd felkockáztam 1 kicsi cukkinit, 1 kicsi padlizsánt (ne hámozzuk meg!), 1 sárga kaliforniai paprikát, 1 kápia paprikát és 1 zöld chillit, majd hozzáadtam a hagymához és további 5 percig pirítottam.

 Ezután fűszereztem: 3 db zúzott fokhagymával, 3 db szárított babárlevéllel, 1/2 tk cayenne-i borssal, 1/2 tk füstölt paprikával, 1 csipet sáfránnyal, sóval és 1 csipet paella fűszerkeverékkel, amiben csak zöldségek vannak (napon szárított paradicsom, szárított piros paprika, hagyma, paradicsom, fokhagyma, petrezselyem, sáfrány, fekete bors, füstölt paprika és zeller mag) ízesítettem.

 Hozzáadtam 225 g paella rizst és felöntöttem 600 ml forró vízzel. A legkisebbre állítottam a tűzhelyet, és addig főztem, míg a folyadékot be nem szívta a rizs. A végén hozzáadtam 7-8 koktélparadicsomot (színeset), 1 csokor friss, aprított petrezselymet, 1 maréknyi fekete olívabogyót, és néhány articsóka szívet. 1/2 citromot negyedeltem ebből kettőt a paella tetejére facsartam.

 Azonnal tálaltam. A petrezselymet korianderrel is helyettesíthetjük.

_dsc5025.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr118875206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása