Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Sütőtökös kuszkusz saláta

2016. augusztus 12. 19:05 - Gastrolta.

 Szigorú diétán vagyok. Napi 1000 kcal és testmozgás...jó sok. Ezért újabb kihíváshoz érkezett konyhai pályafutásom. Betartani az általam felállított mércét és továbbra is egészségesen étkezni. Nem egyszerű, meg kell hagyni.

 Segítségemre ismét Jamie Oliver szolgált. Minden hozzávaló volt itthon, így megúsztam a vásárlást, amit ki nem állhatok. Kisebb változtatásokkal egy fantasztikus salátát sikerült összehoznom.

 

_dsc9528.jpg

Ahogy készítettem: 

 

 Egy kisebb sütőtököt meghámoztam és feldaraboltam (kb. 50-55 dkg lett felaprítva), majd tepsibe tettem, amit sütőpapírral béleltem ki. A tököt megszórtam őrölt köménnyel, frissen őrölt 5 borssal, sóval és 1 ek olívaolajjal meglocsoltam. Sütőbe tettem 50 percre. Én nem fedtem le, de érdemes, mert kicsit megégettem.

 Majd 50 g kuszkuszt tálba tettem és felöntöttem annyi forró vízzel, hogy kb 1 cm magasan lepje el. 10 percet állni hagytam, ez idő alatt teljesen magába szívta a vizet és megpuhult.

 Egy serpenyőben 1 ek vegyes magkeveréket (nálam tökmag, napraforgómag, szezámmag, barna-és arany lenmag. De lehet csak tökmag) olaj nélkül megpirítottam, majd félretettem a tálalásig.

 Fogtam egy nagyobb tálat beletettem a kész sütőtököt, a kuszkuszt, 1 egész piros chillit felaprítva (nem muszáj kimagozni, aki szereti az erőset) és 5 szál friss kakukkfű levélkéit, majd óvatosan összekevertem, hogy a sütőtök ne törjön össze.

 Tálaláskor megszórtam a pirított magvakkal és 1/2 friss citrom levét facsartam a tetejére. Mennyei étel, köretként is kiváló húsokhoz és mindössze 219 kcal van egy adagban. A mennyiség, amit készítettem kétszemélyes.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr8410406764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása