Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Parmezános burgonyarózsák, joghurtos Harissa-szósszal

2016. július 16. 20:19 - Gastrolta.

 Gyönyörű és mutatós vegetáriánus fogás, de húsok mellé köretként is nagyszerűen megállja a helyét. Biztos elismerésben részesülhetünk, ha a vendégek meglátják a tányérjukon ezt az egyszerű ételt.

_dsc6686.jpg

 

 Ahogy készítettem:

 

 Kivajaztam egy 6 db-os, mély muffin formát (nálunk cupcake). 4 db közepes Desiree burgonyát, mandolin segítségével 1.6 mm vékony szeletekre szeltem. Tálba tettem a szeleteket, hozzáadtam 70 g reszelt Parmezánt, 35 g olvasztott vajat, 1 ek friss kakukkfű levélkét, sót és borsot.

 Jól összeforgattam és belehalmoztam a szeleteket, úgy hogy a formában púposodjanak a halmok. Előmelegített sütőben 180 fokon 50-60 percig sütöttem. Frissen kissé szétcsúsztak, de amint kezdett kihűlni, már meg is maradt a szép rózsaforma. 

 Tálaláskor megszórtam még friss kakukkfűvel és joghurtos-Harissa szósszal kínáltam.

_dsc6735.jpg

 Joghurtos-Harissa szósz:

 2 ek natúr joghurtot összekevertem 1 tk Harissa szósszal.

 De, mi is az a Harissa?

 Tunéziában, Líbiában és Algériában igen népszerű chilli paprika paszta (krém/szósz).

 Fő összetevői:

 Sült piros paprika, Baklouti paprika, Serrano paprika és többféle chilli paprika, fokhagyma, koriander, sáfrány, rózsa, kömény és olívaolaj. Néhol friss citromlevet, napon szárított paradicsomot, szárított mentát és cayenne-i borsot is tesznek bele.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr938895070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása