Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Padlizsángombóc, paradicsomszósz, házi tagliatelle

2016. június 30. 16:37 - Gastrolta.

 A hűtőben két gyönyörű padlizsán arra várt, hogy valami finomság készüljön belőlük. Rántva nemcsak hogy unalmas számomra, de személy szerint úgy gondolom, hogy a panír elveszi az értékes ízét. Padlizsánkrém sem jöhetett szóba, mert főételt szerettem volna ebédre. Nos, addig-addig kutakodtam, gondolkodtam, kombináltam, hogy ezt hoztam ki a két csodaszép padlizsánomból. 

_dsc3391.JPG 

 Padlizsángombócok:

 A két közepes méretű padlizsánt meghámoztam, felkockáztam és sütőben (zsíradék nélkül), aranybarnára sütöttem. Miután elkészült, hagytam picit hűlni, majd botmixerrel pépesítettem. Adtam hozzá 1 nagyobb ág friss kakukkfű összes kicsiny levélkéjét, 4 db fekete olívabogyót, szeletelve, 2 gerezd fokhagymát zúzva, majd ismét a botmixerrel kevertem kicsit. Aztán került még bele 70 dkg reszelt parmezán, kb. 1/2 tk szárított rozmaring, 3 ek zsemlemorzsa, szerecsendió, só, bors. Majd kicsi gombócokat formálam és szőlőmagolajban kisütöttem őket. Vigyázat, mert a gombócok igen puhák, óvatosan kell bánni velük.

 

 Paradicsomszósz: 

 Olívaolajon megpirítottam 1/2 aprított lilahagymát. Amikor szép, üvegesre pirult, hozzáadtam 1 gerezd zúzott fokhagymát, 1/2 friss piros chilli paprikát és még kb. 2-3 percig pirítottam. Majd 1 konzerv aprított paradicsomszószt (400 ml) öntöttem hozzá. Sóztam, borsoztam és kb. 20 percig főztem, alacsonylángon, néha megkeverve. Amikor elkészült, lezártam alatta a tüzet, hozzáadtam 3 db fekete olívabogyót szeletelve, és 1 ek friss bazsalikomot aprítva.

 

 Tagliatelle:

 100 g 00-ás lisztből egy tojással tésztát gyúrtam. 30 percet pihentettem a bucit a hűtőben, majd tésztagéppel tagliatelle-t készítettem belőle. 2.5 percig főztem, és a forró, sós vízből közvetlenül a paradicsomszószba tettem a tésztát. Óvatosan megkevertem. Tányérba szedtem, padlizsángombócokat raktam a tetejére és parmezánt reszeltem rá.

_dsc3368.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr298856826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása