Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Gombás polenta (puliszka)

2016. szeptember 01. 20:35 - Gastrolta.

 Sikerült rábeszélnem A Férj-et, hogy kóstolja meg a polentát. Kihasználtam a kiváló lehetőséget, mert történt a minap, hogy zöldséges kuszkusz-t készítettem magamnak és egy óvatlan pillanatban arra lettem figyelmes, hogy A Férj jóízűen kanalazgatja. Majd megszólal: "Eper (az ugyebár én volnék) nekem is csinálsz ilyet holnap?" Nem akartam hinni a fülemnek! Tündöklő, képzeletbeli fűszerglóriám, majd leesett, akkora meglepetés ért a kérdés hallatán.

 Nos nem is kellett ennél több, nagy vonalakban elmagyaráztam, hogy mi is az a polenta és azt is elárultam, hogy szintén alacsony kalóriatartalmú, mint a kuszkusz, ami ugye égető fontosságú a jelenlegi közös diétánk végett. Annyira jól sikerült az információ átadása, hogy rábólintott a polentára.

 Magamnak természetesen hús nélkül, A Férj-nek azzal együtt készítettem.

 A polenta:

_dsc1506_1.jpg

 250 g polentát forró vízben 3 percig főztem, folyamatos keverés mellett, hogy ne legyen csomós. Majd belesimítottam egy kerámia tepsibe és félretettem. 250 g gombát felszeletelt gombát, 1/2 zöld kaliforniai paprikát, néhány szem színes koktélparadicsomot 1 ek forró olívaolajon elkezdtem pirítani. Nagyon kevés vizet öntöttem alá, (de tényleg keveset, mert a paradicsom kellő levet enged) és 15 percig pároltam. Sóval, borssal, füstölt paprikával, cayenne-i borssal és 1 ek édesanyám által készített házi paprikalekvárral (piros arany, csak mi nem úgy hívjuk) ízesítettem. Majd a polenta tetejére kanalaztam. 30 g (nem elírás!) parmezánnal hintettem meg és 175 fokon 15-20 percig sütöttem. Amikor elkészült egy órát állni hagytam. Friss zsázsával tálaltam.

 A Férj-nek pullyka szelettel kínáltam:

_dsc1659.jpg

 Egy serpenyőben 1 tk szőlőmagolajon megpirítottam 30 g (nem elírás!) panchetta-t. Kiszedtem a zsiradékból, majd a besózott és borsozott pulyka szeleteket megsütöttem a zsiradékon. Amikor majdnem elkészült mindkét oldalát füstölt paprikával szórtam meg és egy-egy percig sütöttem mindkét oldalát.

 Tálaláskor megszórtam friss zsázsával és panchetta-val, ami lemaradt a fotóról, mert miután befejeztem jutott eszembe, hogy azt még rá kellett volna szórni.

 A visszajelzés pozitív volt, A Férj-nek nagyon ízlett.

 Ez az adag 4 személyes. 1 adag 141 kcal-t tartalmaz (hús nélkül). 

Szólj hozzá!
Címkék: Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr9311669974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása