Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Sült karfiol és kelbimbó szicíliai módra

2016. augusztus 13. 21:30 - Gastrolta.

 Egy hirtelen ötlettől vezérelve, ma megleptem A Férj-et a munkahelyén és elmentünk ebédelni. Az étteremmel szemben volt egy közel-keleti csemegebolt. Csodaszép gyümölcsökkel és zöldségekkel. Nem bírtam levenni róluk a szememet, így miután befejeztük az ebédet átrohantam és vásároltam néhány dolgot. Többek közt egy szép fej karfiolt és gyönyörű kelbimbót.

 Az eladó hölgy annyira boldog volt, látva, hogy még mindig csak teszem a portékáját a kosaramba, hogy kijött hozzám és megszólított perzsa nyelven. Miután visszakérdeztem angolul, hogy mit is szeretne, akkor döbbent rá, és csodálkozva kérdezte, hogy én nem perzsa vagyok? Nos, felvilágosítottam, hogy nem, de jól esett ez a feltételezés.

 No, de visszakanyarodva a karfiolhoz és a kelbimbóhoz. Egy nagyszerű receptet mentettem el, még réges-rég (Jamie Oliver), most itt volt a kiváló alkalom, hogy elkészítsem. Az eredetiben mazsola is szerepel a hozzávalók között, de én kihagytam, mert nem szeretem.

 

_dsc9715.jpg

 Ahogy készült:

 

 25 g fenyőmagot sütőben megpirítottam (olaj nélkül), majd félretettem. Egy kisebb fej karfiol rózsáira szedtem, a nagyobbakat elfeleztem. 20-25 dkg kelbimbót félbevágtam. Mindkét zöldséget egy nagyobb kerámia tepsibe szórtam. Majd fűszereztem 8-10 szál sáfránnyal, sóval, borssal. Meglocsoltam 1 ek olívaolajjal, 1 ek fokhagymás olívaolajjal, 2 ek gyümölcssziruppal (sweet freedom, ezt használom az alacsony kalóriatartalma miatt) és egy kevés vízzel. Majd sütőben 40-50 percig sütöttem. Az első felében alufólia alatt.

 Melegen tálaltam és megszórtam a pirított fenyőmaggal. Szintén egy olyan étel, ami kiváló köret is egyben, különböző húsételekhez.

 Vegán, gluténmentes és egy adag 336 kalóriát tartalmaz. Az általam használt mennyiségből két személyes adag lett.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr10010408652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása