Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Narancsos, fahéjas kalács-pirítós

2016. július 09. 10:48 - Gastrolta.

 Sikerült a nyár közepén Karácsonyi hangulatot varázsolnom. De, ha nem csinálnék ilyeneket, akkor nem is lennék önmagam, és ezt a tényt, a hozzám közel állók tudják a legjobban.

 Mennyei reggelit készítettem, aminek a látványa is hízlal, de ha az ember megérzi a fenséges illatokat, ami belengi sütés közben a konyhát, garantáltan nem fog senki ellenállni, ha többért nem, csak egy falat erejéig megkóstolja mindenki.

_dsc5228.JPG

 

 Ahogy készült: 

 4 egész tojást, 250 ml tejet, 1 egész narancs héját, 125 ml friss narancslevet, 1 ek vanília aromát, 1/2 ek fahéjat, 2 ek cukrot és végül egy csipet sót jól összekevertem.

_dsc5131.JPG

 Kivajaztam egy kerámia tepszit. Majd 1 egész fonott kalácsot (én készen vásároltam, de természetesen a házi a legjobb, illetve bármilyen töltelék nélküli maradék kalács is tökéletesen megfelel) 1 cm vastag szeletekre vágtam és egymásra fektettem a kivajazott tepsziben. Lassan és egyenletesen ráöntöttem a folyadékot, hogy a szeletek minél többet szívjanak be magukba. Ezután sütőbe raktam és alacsony hőfokon addig sütöttem, míg a szeletek meg nem barnultak. 

 Gyümölcssziruppal és friss narancsal tálaltam. Juharszirupot is lehet használni, illetve, aki szereti mazsolát is szórhat a tetejére.

_dsc5194.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr1008876302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása