Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Marhaszelet Tajine-ban, zöldségekkel

2016. június 30. 17:38 - Gastrolta.

 Ma, ismét elővettem a tajine-t (tázsin). Nagyon szeretek benne főzni, mert elképesztő ízkavalkád lesz a végeredmény. Az enyém nem agyagból készült, hanem cserépből, de ez is nagyszerű, és A Férj megőrül a benne készült ételekért.

_dsc3544.JPG

 

 A tajine-t Marokkóban, Algériában, és Észak-Afrikában használják. Egy csúcsos, agyag-vagy cserépedény, melyben lassan párolódik az étel és így az ízek is sokkal intenzívebbek lesznek, mert párát egyáltalán nem enged ki. Hasonló, mint az öntöttvas edények (a legjobb barátaim a konyhában), viszont fele annyi idő alatt készül el benne az étel, még lassú tűzön is és sokkal intenzívebb lesz az ízhatás. A legtökéletesebb kuszkusz, tajine-ban készül.

 A benne készült fogást is Tajine-nak hívják. Tálaláskor is ebben az edényben szolgálják fel az ételt. Ha több személyes, akkor körbeülik, és mindenki a tajine-ból eszik. De, van egyszemélyes, kicsi tajine edény is. 

 Marokkó keskeny utcáin szinte minden sarkon árulják (már-már erőszakosan próbálják az emberre tukmálni, a többi kacattal egyetemben), csodás mintázatokkal. Ha mégegyszer eljutok Marokkóba (bár azt mondtam soha többé), biztosan hozok egy igazi, agyag tajine-t.

_dsc3485_1.JPG

 

Amit készítettem:

 6 db, vékony marhahús szeletet sóztam, borsoztam, olívaolajjal meglocsoltam és sütőben aranybarnára sütöttem (kb. 20 perc).

 Ez idő alatt olívaolajban egy maroknyi pancetta-t megpirítottam 2 db aprított (kb. 2 cm vastag) sárgarépával. 15 perc után hozzáadtam egy ág friss kakukkfüvet, 1 tk szárított rozmaringot és még 5 percig pirítottam. 

 Az elősütött marhaszeletekkel kibéleltem a tajine-t. Hozzáadtam a pancetta-t és a sárgarépát az olajjal együtt, 2 db zúzott fokhagymát, 1 nagy burgonyát nagy darabokra aprítva (hámozva), 2 db. fehérrépát aprítva (2 cm), 1 db lilahagynát negyedelve, 2 db szárzellert félbevégva. Sóztam, borsoztam, majd a serpenyőbe, amiben pirult a sárgarépa a pancetta-val, öntöttem 0.5 dl vízet, főzőkanállal jól "felkapartam" az alját, és a tajine-ba öntöttem.

 150 C-on 3 órát főztem a sütőben. Céklával kínáltam.

_dsc3460.JPG

Szólj hozzá!
Címkék: Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr28856962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása