Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Spaghetti alla limone, avagy a Citromos spaghetti

2016. július 06. 16:04 - Gastrolta.

 Utolsó munkanap a héten. Nagyszerű! Így már nem is hat gyötrelmesen a tudat, hogy az újabb 4 órás szünet, egyszer véget és és be kell fejezni a műszak második felét. 

 Ma olvastam egy cikket, hogy a legújabb kutatások szerint a tészta mégsem hízlal. Reggel óta pörögtek a gondolataim, hogy valami tésztát kell készítenem a szünetemben. No, nem azért, mert ezt a cikket olvastam, hanem egész egyszerűen azért, mert a tészta a szenvedélyem.

_dsc4824.JPG

Citromos spaghetti:

 

 100 g 00-ás lisztből, 1 tojásból és némi langyos vízből tésztát gyúrtam. A tésztabucit 20 percet pihentettem a hűtőben, majd tésztagéppel kinyújtottam és spaghetti formára vágtam. 2 percig főztem sós, lobogó vízben.

_dsc4776.JPG

 4 ek olívaolajat melegítettem, majd hozzáadtam 2 egész citrom levét és húsát is, illetve 100 g parmezánt. Kevertem, míg felolvadt a sajt, és szép, krémes állagot nem kaptam. Sóztam, borsoztam. A legvégén egy nagyobb csokor friss bazsalikomot aprítva hozzákevertem és közvetlenül a főzővízből hozzáadtam a spaghetti-t.

 Fontos, hogy a citromos-parmezános szószt, egy időben készítsük a tésztával. Azonnal tálaljuk.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr578870596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása