Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Epres Panna Cotta

2016. július 02. 18:07 - Gastrolta.

 Nagyszerű vendégváró édesség. Méltó dísze bármilyen ünnepi asztalnak, mert nagyon mutatós, de egy kerti sütögetésen is kiválóan megállja a helyét, vagy csak úgy, nassolniválónak.

_dsc3961.JPG

 Az elkészítés:

 1 cs porzselatint feloldottam. Egy főzőedénybe 200 ml tejet (én kókusztejet használtam, mert ez volt itthon, de bármilyen tej jó) és 200 ml tejszínt öntöttem, majd hozzáadtam 50g cukrot. Közepes lángon addig melegítettem, folyamatos kevergetés közben, míg a cukor el nem olvadt. Vigyázat, ne forraljuk fel! Majd hozzáadtam 1 tk vanília aromát és hagytam kihűlni, végül hozzáadtam a zselatint.

 Fogjunk 2 vagy 3 kissebb poharat és döntve állítsuk egy magasabb falú sütőformába vagy tálba. Lényeg, hogy a poharak nem mozdulhatnak el. Az én poharaim nagyobbak voltak, ezért a 3 pohár sok is volt. Elosztottam a poharakban a tejes-tejszínes folyadékot, majd óvatosan a hűtőbe tettem egy éjszakára.

_dsc3936.JPG

 Másnap 450 g friss epret felaprítottam, majd 70 g cukorral és 2 ek vízzel felforraltam. Amint felforrt, levettem a tűzről. Botmixerrel pépesítettem, majd sűrű szövésű szűrőn átpaszíroztam, végül az epres szószt is a poharakba öntöttem, miután teljesen kihűtöttem. 

_dsc3938_1.JPG

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr578861086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása