Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Zöldbabos, paradicsomos nyári leves

2016. július 03. 18:40 - Gastrolta.

 Ma csak leveshez volt kedvem. El tudom képzelni anyukám arcát, amikor elújságoltam, hogy mit főztem ma, ezen a csodás, vasárnapi napon. Tudniillik igazi szentségtörés anyukám számára, ha a vasárnapi asztalra nem húsleves és valamilyen sült kerül. Szegény nagyszüleim is gondolom forognak a sírjukban. De, ezért jellemző rám és az ételeimre a "kicsit másképp".

_dsc4544.JPG

 A mai levesem:

 1 db vöröshagymát felkozckázva és 2 db sárgarépát szeletelve olívaolajon 15 percig pirítottam. Majd egy nagyobb serpenyőben 2 gerezd fokhagymát 1 percig pirítottam, és hozzáadtam 450 g fagyasztott zöldbabot (egészben). 10 percet pároltam, míg a zöldbab ki nem olvadt. Majd hozzáadtam a pirított hagymához-sárgarépához és felöntöttem 800 ml vízzel. 15-20 percig főztem, sóztam, borsoztam. Közben egy serpenyőben olívaolajon 350 g paradicsomot pirítottam. Én kicsiny, színes, különböző fajtájú koktélparadicsomokat használtam. 5-10 percig pirítottam, mikor a paradicsomok héjja, már kezdett lejönni és a leve krémessé vált, hozzáadtam egy kisebb csokor friss bazsalikomot aprítva, néhányat kevertem rajta és az egészet hozzáadtam a leveshez. Még 5 percig főztem.

 Forrón, reszelt parmezánnal megszórva tálaltam. Isteni, nyári leves. Tésztát is lehet adni hozzá, vagy grillezett, olívaolajjal meglocsolt ciabatta-t, baguette-t. 

_dsc4481.JPG

Szólj hozzá!
Címkék: Levesek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr158863984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása