Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Citromos sütemény, cukormázzal

2016. június 30. 22:23 - Gastrolta.

 Édességre vágytam. Nem gondolkodtam sokáig, sütöttem egy mennyei citromos süteményt. Amilyen egyszerű, olyan ízletes. Aki szereti a citromos finomságokat, annak nagyon ajánlom. Az abbahagyhatatlan sütemények közé sorolandó.

_dsc3916.JPG

 

Így készítettem: 

 A sütőt előmelegítettm. 3 db tojást, 150 g cukorral, 3 db citrom reszelt héjával és egy tk vaníliaaromával 10 percig kevertem a robotgép legnagyobb fokozatán. Majd hottáadtam 150 g olvasztott vajat és 1 db citrom levét, alaposan kifacsarva és még 3-5 percig kevertem, ezúttal kisebb fokozaton.

 Hozzákevertem óvatosan 180 g lisztet és 1 tk sütőport. Kivajazott és lisztezett formába öntöttem, majd addig sütöttem, míg szép aranybarnává változott a teteje. Tűpróbát ne feledjük!

 

A citromos cukormáz:

 225 g porcukrot elkevertem egy egész citrom levével, szintén alaposan kifacsarva. Gyönyörű, selymes mázt kaptam. Ezzel megkentem a kissé kihűtött sütemény tetejét, majd ehető ezüst gyöngyökkel díszítettem.

_dsc3748.JPG

 

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr978857598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása