Gastrolta

Főzni szenvedéllyel, kicsit másképp

Vegán zöldséges aszpik

2017. január 03. 19:25 - Gastrolta.

 Amióta lemondtam a húsról, bevallom őszintén néha-néha nagyon hiányzik a kocsonya. Régen nagyon szerettem, hisz a világ legjobb anyukája a legjobban tudta (még a mai napig is) elkészíteni. Rengeteg szép emlékem fűződik a kocsonyához, legfőképp azért, mert édesapa imádta. Mindig kivágott egy nagyobb darabot, majd vágódeszkára tette és szelte. Beleszúrta a kését és csak úgy villa nélkül ette. Mindig azt mondta, a szájához közelítő, remegő falatra, "nézd csak, hogy röcög". Sosem felejtem el. 


_dsc5562.jpg

 Már egy ideje játszottam a gondolattal, hogy kipróbáljak valamilyen vegetáriánus esetleg vegán altarnatívát. Ekkor elkezdtem kutakodni és találtam egyet s mást, amiből kiindúlva megalkottam a saját verziómat. Ami szokatlan módon vegán és nem vegetáriánus.

(Ötlet innen: http://www.thekitchn.com/vegetarian-and-vegan-substitutes-for-gelatin-tips-from-the-kitchn-189478) 

A fő alapanyag, a zselatin egyik alternatívája az Agar Agar por. 

 

De, mi is az Agar Agar?

 

 Tengeri vörösmoszatokból nyert poliszacharid-keverék, sűrítő- és gélképző anyagnak használják. Élelmiszer-adalékanyagként. Jele (E406). 

 Főleg D-galaktóz cukormolekulákból felépülő hidrofil kolloidpoliszacharid. A mikrobiológiai táptalajok leggyakoribb alapanyaga, de étkezési, kozmetikai és egyéb célokra is használják. Rendszerint vékony, lemezes, agglutinálódott csíkokból álló kötegek formájában vagy porrá őrölve kapható. Forró vízben való feloldás (a táptalajkészítésnél meghatározott ideig tartó főzés) után lehűtve sárgás vagy színtelen, szagtalan vagy enyhén jellegzetes szagú kocsonyaként szilárdul meg.

Az agaragar maláj eredetű szó, jelentése: kocsonya.

(Forrás: Wikipédia)

_dsc5511.jpg

Ahogy készítettem:

 

Hozzávalók:

 

1 csésze cukorborsó (mirelit vagy friss, teljesen mindegy)

1 csésze felkockázott sárgarépa (mirelit vagy friss, szintén mindegy)

1 csésze felkockázott tarlórépa (helyettesíthető zellergumóval vagy karalábbal)

1 csésze csemegekukorica (fagyasztott vagy konzer, teljesen mindegy)

1 db nagy, piros kaliforniai paprika felkockázva

3 db szárzeller felkockázva

1 db vöröshagyma félbe vágva

4 gerezd fokhagyma

4 db koktélparadicsom 

néhány szem (kb. 10 db) fekete egészbors

1 db babérlevél

2 db vegán zöldségkocka

25 g Agar Agar por

_dsc5606.jpg

Elkészítés:

 

 A felaprított zöldségeket egy nagy fazékba teszem. Hozzáadom a vöröshagymát, fokhagymát, egészborsot és babérlevelet, majd felöntöm annyi vízzel (Kb. 2L), hogy bőségesen ellepje a zöldségeket. Hozzáadom a vegán zöldségkockákat, majd sóval ízesítem és lassú tűzön minimum 1 órán keresztül főzöm. Pontosan úgy, mint a húslevest, csak kevesebb ideig. 30 perc elteltével kiveszem belőle a babérlevelet. Ha a zöldségek megfőttek, feljebb kapcsolom a lángot a fazék alatt és hozzáadom az Agar Agar port. Addig kevergetem, míg a por (ami kissé össze fog csomósodni, de nem kell megijedni) fel nem oldódik teljesen. Ezután tálakba merem, és közben kiválogatom belőle a vöröshagymát, fokhagymát, egészborsot és a paradicsomot. Aki szereti meg lehet enni, én ezt tettem. Egy éjszakára a hűtőben pihentettem. Másnap díszítettem és tálaltam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrolta.blog.hu/api/trackback/id/tr2312092775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása